Botten bruine beer gevonden in SchouwenIn de middeleeuwen leefden in Zeeland bruine beren. Bij recente archeologische veldverkenning in de duinen van de Kop van Schouwen zijn door archeologen van de AWN... meer
Piek in parende otters!Hoewel otters in Nederland het gehele jaar door jongen kunnen krijgen, is er sprake van een piek in geboorten in de periode juli tot en met oktober. Aangezien de... meer
Grutto’s verzamelen zich na een mislukt broedseizoenEind mei. Terwijl veel soortgenoten hun kleine jongen nog bewaken, staan de eerste groepen grutto’s al op verzamelplaatsen. Voor deze vogels is het broedseizoen... meer
Grote lokale verschillen verschijnen bijenzwermen door droogteOp de website Wageningenzoemt.nl wordt dit jaar voor het eerst bijgehouden waar en wanneer bijenzwermen gezien worden. Tot nu toe komt onverwacht 70 procent van de... meer
Maak van je tuin een idylle voor vlinders en bijenDoor in inrichting en beheer rekening te houden met wat vlinders en bijen nodig hebben, kun je veel soorten in je tuin krijgen. Dat is niet alleen goed voor deze... meer