Nachtvlinders planten zich liever voort in het donkerDe nachten zijn in ons land niet meer per definitie donker. De ‘lichtvervuiling’ neemt jaarlijks toe met ongeveer 6 procent, terwijl de ecologische gevolgen daarvan... meer
OPINIE: Weidevogels dupe van afschaffing melkquotaVandaag, 1 april, verdwijnen de melkquota. Vogelbescherming vreest dat weidevogels en andere natuur in de Nederlandse weides hierdoor nog sneller zullen verdwijnen.... meer
Wasmachine bron van schimmelziektesModerne wasmachines zijn ontwikkeld om schoon te wassen bij lagere temperaturen. Dit heeft echter als nadeel dat in bepaalde onderdelen van de wasmachine schimmels en... meer
Hulp gevraagd bij onderzoek naar amfibieparasiet in NederlandTijdens de voorjaarstrek worden dikwijls bruine kikkers aangetroffen met blaasjes. Deze kikkers zijn mogelijk geinfecteerd met de eencellige parasiet Amphibiocystidium.... meer
Van harte aanbevolen: poeponderzoek voor beschermde woelmuisDe noordse woelmuis is een echte Hollandse muis. Het diertje komt alleen nog voor in zeer natte moerasgebieden en in drassige veenweidegebieden. Hollandser kan je het... meer